Problemet: Hur kopplar du ditt Gmail-konto till ett MCC-konto när du redan kopplat Gmail-kontot till ett annat AdWords-konto? Då man bara får ha ett AdWords-konto per mailadress, tillåter inte Google dig att koppla din nuvarande mailadress till ett Mitt Kundcenter-konto (MCC – My Client Center).
MCC – My Client Center är för dig som vill kunna hantera flera AdWords-konton samtidigt utan att behöva skapa separata mailadresser för varje konto.
Det här meddelandet dyker upp när du försöker koppla ditt konto till ett MCC-konto.
Kontot exempel@gmail.com i Google har redan tillgång till ett AdWords-konto (kund-ID:)
Eftersom du just nu är administratör på mitt nuvarande AdWords-konto, så tillåter inte Google dig att radera kontot. Du kan avsluta kontot, men inte radera. För att lösa problemet måste du skapa ett till konto som du gör till administratör och via det kontot radera ditt nuvarande konto. Lösningen kommer steg för steg här nedan och fungerar också om du vill koppla din nuvarande mailadress till ett nytt AdWords-konto och inte ett MCC-konto.
(Om du har två olika webbläsare så kan du öppna upp båda och strunta i att ”Logga in” och ”Logga ut”)
- Skapa ett nytt Gmail-konto (ex. konto.2@gmail.com) – Logga ut
- Logga in på ditt nuvarande AdWords-konto (ex konto.1@gmail.com) Välj – My Account > Account Access > +Invite other users. Bjud in konto.2 och ge det Access level: Administrative Access och klicka på Send invitation. Logga ut.
- Logga in på konto.2 och tacka ja till inbjudan från konto.1 – Logga ut
- Logga in på konto.1 och välj My Account > Account Access och godkänn konto.2 under Action till höger. – Logga ut
- Logga in på konto.2 och välj My Account > Account Access och ta bort konto.1 genom att välja Terminate Access under Action. – Logga ut
Då var det klart för dig att koppla kontot med ett MCC-konto eller ett annat AdWords-konto. Den temporära mailadressen du skapade (konto.2@gmail.com) kan du nu radera.
Lämna ett svar